Sukutauluista on mahdollista saada otteita, ns. perhetauluja hintaan 1,50 € /sivu (+postikulut). Taulut kootaan erikseen sovitusti halutun laajuisina.

Myös täydelliset sukutaulut on mahdollista saada; niiden laajuus on tällä hetkellä n. 700 kpl:tta A4-arkkeja. Hinta on sama kuin perhetauluissa eli 1,50 € / sivu (+postikulut).

Tiedustelut ja tilaukset sihteeriltä.

Sukutaulut ja niiden taustaa

Sukutaulut ja niiden taustaa

Sukutaulut olivat ensimmäistä kertaa esillä vuoden 1982 sukukokouksen yhteydessä Koukkuvaaralla. Taulujen tekijä Kalervo Kärki sinisessä paidassa kuvassa taka-alalla. (Kuva vuoden 1984 sukukokouksesta, joka pidettiin Huilahuksessa)

Ilmari Kärki, lähetyssaarnaaja Pietari Kurvisen tyttärenpoika, teki 50-luvulla veljensä Toivon toimeksiannosta laajan tutkimuksen Kurvisen suvusta ja sen juurista. Kärki löysi tutkimuksissaan sukumme esi-isäksi Paavo Kurvisen, syntynyt 1713. Tämän pidemmälle eivät kirkonkirjat enää olleet luettavissa. Ilmari Kärki kokosi löytämistään tiedoista sukukortit, joissa ovat hänen kokoamansa tiedot sukumme esi-isistä ja vanhemmista polvista.

Myöhemmin tutkimusta jatkoivat Pietari Hakkaraisen tytär Toini Sanila ja Kalervo Kärki, joka on Toivo Kärjen poika. 1980-luvun alussa Kalervo oli saanut idean tehdä setänsä kokoamien sukukorttien pohjalta sukutaulut, joissa olisivat samat tiedot kaavion muodossa. Taulut sisältävät v. 1713 syntyneen kantaisämme Paavon kahden pojanpojan, Matin ja Pekan jälkeläiset. Ensimmäiset sukutaulut muodostivat yhteen liitettyinä 16 metriä pitkän paperijonon.

Vuosien mittaan suvun nuorempi polvi lisääntyi ja taulut kävivät ahtaiksi. Niinpä vuoden 2002 keväällä Kalervo Kärki teki toisen suururakan ja kirjoitti taulut uusiksi. Uudet taulut olivat ensimmäistä kertaa esillä sukuseuran 50-vuotisjuhlakokouksessa heinäkuussa 2002 Ilomantsin entisellä Kansalaistalolla. Ne käsittävät 57 kpl A3–kokoisia arkkeja.

Seuraavissa taulukoissa on nähtävissä tiivistelmä sukutaulujen sisällöstä ja samoin ovat näkyvissä näiden kahden sukuhaaran myöhemmissä polvissa esiintyvät sukunimet ja niiden sijoittuminen esi-isiin nähden.

Pekka Kurvisen sukutaulu

Katso tiedosto: pekka-kurvisen-sukutaulu.pdf